سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟

کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟

یکی از دستگاه های کاربردی در ساختمان های ادارای، مسکونی و همچنین صنایع در شرایطی که به شبکه برق دسترسی نداریم، دیزل ژنراتورها هستند. موتورهای دیزلی با توجه به میزان ظرفیتی که دارند می توانند برق تولید کنند. به این ترتیب در زمان قطعی برق از موتورهای دیزلی در ادارات، ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها و ... در جهت تامین برق استفاده می کنند. موتورهای دیزلی یا دیزل ژنراتورها با توجه به انواع مختلفی که دارند در صنایع های گوناگونی کاربرد دارند. در ادامه به برخی از کاربردهای دیزل ژنراتور می پردازیم:

 

کاربرد دیزل ژنراتور در تامین برق برای ساختمان

مهم ترین و اولین کاربرد موتور برق های دیزلی و یا دیزل ژنراتورها تامین برق برای ساختمان های اداری، سازمان ها و شرکت هایی است که قطع شدن برق ضرر زیانی برای آنها به ارمغان می آورد. از این رو استفاده از دیزل ژنراتور در این مواقع بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

کاربرد خانگی دیزل ژنراتور

در منزل و یا واحدهای مسکونی در زمانی که برق قطع می شود، در این زمان دیزل ژنراتور با توجه به ظرفیتی که دارد برای مدت زمان معینی جریان برق را تامین می کند.

 

 

کاربرد دیزل ژنراتور بیمارستان ها

 

بیمارستان ها از جمله ساختمان هایی محسوب می شوند که تامین جریان برق برای آن در زمان قطع شدن برق بسیار مهم و ضروری است. از این جهت همه بیمارستان های خصوصی و دولتی دارای یک یا چند دیزل ژنراتور هستند که در زمان اضطراری و یا قطع شدن ناگهانی برق با مشکلی مواجه نشوند و بتوانند به کار خود ادامه دهند.

 

 

کاربرد دیزل ژنراتور واحدهای ادارای و صنعتی

 

در واحدهای اداری و صنعتی از دیزل ژنراتور برای تامین برق وسایل و دستگاه های مهم در شرایط اضطراری و قطع شدن برق استفاده می شود. از جمله این واحدهای مهم شامل موارد زیر هستند:

  • فناوری اطلاعات: در این واحد دستگاه های بسیار مهم و حیاتی نصب هستند که قطع شدن برق سبب می‌شود آسیب بسیار جدی و جبران ناپذیری به مصرف کنندگان شبکه‌های مجازی و اینترنتی وارد شود. سرورها یکی از مهم ترین دستگاه هایی محسوب می شوند که به جریان برق مداوم نیاز دارند. معمولا در جهت جلوگیری از به کار نیفتادن دستگاه در زمان قطعی برق، یک مولد برق به سرورها متصل است.
  •  صنایع غذایی: در صنایع غذایی سالم نگه داشته شدن غذا بسیار مهم و حائز اهمیت است. از این رو در زمان قطع شدن برق، تامین جریان برق با دیزل ژنراتورها در جهت فاسد نشدن غذاها در فریزر‌های نگهدارنده و یخچال بسیار کاربردی می باشد.
  •   کشاورزی: تامین برق بسیاری از دستگاه ها و تجهیزات کشاورزی مانند تراکتور، خرمن کوبی در کشاورزی و پمپ آبیاری به کمک موتورهای دیزلی انجام می شود.